Zákazníci
vytisknout stránku
Obchodní společnosti
Maloobchodní i velkoobchodní prodejny, jejich sítě či sdružení, ať prodávají rohlíky, boty, léky nebo automobily jsou závislé na zákazníkovi a jeho přímé zkušenosti se službou, prostředím, kontaktním personálem. Dodržování firemní kultury, plnění vnitřních i obecně platných předpisů a další znepokojivé otázky zodpoví úspěšná aplikace metody mystery shopping.
Hotely, restaurace, catering
Mystery shopping, nebo lépe tajný nákup podvědomě dělá mnoho majitelů hotelových a gastronomických zařízení samo. Chování obslužného personálu v době nepřítomnosti majitele nebo ředitele je odedávna důvodem jejich nespavosti. Nemluvě o možných finančních únicích. Obvykle pověří známého, aby vešel nepoznán a podal „raport“. Tento amatérský přístup je sice levný, ale ve svém přínosu naprosto nedostatečný. Právě v tomto segmentu má mystery shopping své nezastupitelné místo již desítky let a společnost De facto Consulting jej má za prioritní. Říká se, že hospoda začíná na parkovišti. Množství kontrolních bodů z oboru ho-re-ca je jenom v naší databázi na 500. Odborná služba s využitím moderních technologií přináší navíc nezvratné důkazy o závadném chování personálu.
Autosalony, autobazary
Půjčovny a servisy
Taxislužby
Herny a sázkové kanceláře
Realitní kanceláře
Cestovní kanceláře
Dopravní, přepravní a
doručovací společnosti
Telekomunikační společnosti
Kadeřnictví a salony krásy
V této početné skupině různých služeb, které ani nelze všechny vyjmenovat, záleží jenom na Vás, zda volné finanční prostředky zákazníků přijdou kam mají. Zda budete schopni obstát na stále více otevřeném a konkurenčním trhu. Jeden nespokojený zákazník dokáže ovlivnit devět dalších. Spokojený si zpravidla svůj názor nechá pro sebe, maximálně jej sdělí dvěma až třem dalším. Výběr spolehlivé agentury, správně formulované otázky Vám přinesou mimořádné výsledky a otevřou oči.
Poskytovatelé franchisingu
Činnost obchodních zástupců
V těchto oborech se v míře nejvyšší přenáší zodpovědnost na samostatné spolupracující subjekty. Kvalita jejich výběru se projeví v poměrně velkém časovém odstupu. Pošpiněné jméno mateřské společnosti, odliv zákazníků jsou jenom důsledky nedostatečné zpětné vazby. Speciální programy mystery shoppingu, zaměřené právě na tento okruh osob, přináší rychlé výsledky. A tím možnost nezbytné nápravy.
Peněžní a pojišťovací společnosti
Tento segment jako historicky první pochopil přínosy pozorovací metody mystery shopping. Tyto organizace se s tím, že pravidelně aplikují metodu mystery shopping netají a používají ji jako svoji konkurenční výhodu. Výstupní zpráva porovnává pobočky v místě a čase a je podkladem pro efektivní vzdělávání zaměstnanců.
Lázně a zdravotnictví
Tento obor je dnes a do budoucna bude stále více závislý na jakosti doprovodných služeb pacientovi a jeho příbuzným. Pacient, či klient má víc než kdo jiný dost času hodnotit každou maličkost, nejenom stravu či orientační systém v nemocnici. Vrcholný management udává pokyny jednotlivým odborům, ale již zřídka kdy se včas a cele dozví, jak jsou plněny. Záleží jenom na vedení či zřizovateli těchto zařízení, zda nedostatky zjištěné aplikací metody mystery visiting zachytí dříve, než je odnese a předá dál nespokojený pacient.
Kulturní a vzdělávací instituce, knihovny
Zoologické a botanické zahrady
Výstavy a veletrhy
Kina a divadla
Hrady a zámky
Stadiony, aquaparky a fit centra
Zařízení cestovního ruchu



Stále více volného času, touha po vědění, snaha uspět a přežít přivádí diváky, posluchače a aktivní uživatele. První návštěva je zvědavost, druhá je potřeba, třetí a všechny další jsou již závislost. Aby četnost návštěv a příjem z ní byla co nejvyšší, nestačí postavit pokladnu. Tyto instituce jsou přímo závislé na získání dobré pověsti. Jde o dlouhodobý proces, jehož narušení působí nenapravitelné škody. Vysoce kvalifikovaný personál bývá často doplňován pomocnými pracovníky, hlavní činnost doplňují pronajaté plochy a externí služby. Celkový dojem skládá mozaika různých činností. Pohled pod povrch věci umožní aplikace mystery shoppingu.
Distribuční společnosti
Prodej elektrické energie, plynu, vody, tepla a paliv se provádí v zákaznických centrech, kde poskytují i odborné poradenství. Významné společnosti, které za těmito životu nezbytnými médii stojí, si uvědomují nutnost jakosti zákaznického servisu. Výstupy z mystery shoppingu jsou podkladem k dalšímu vzdělávání zaměstnanců. Distribuce tisku trpí nepravidelností, reklamní tiskoviny mnohdy končí ve starém papíru dřív než u potencionálního zákazníka. To jsou obecné zkušenosti, které doplněny dalšími specifiky dávají vrcholnému managementu obraz o tomto sektoru služeb.
Bezpečnostní služby
Pozorovací schopnost speciálně vycvičených spolupracovníků a schopnost vyvolat mimořádné situace dělají z mystery shoppingu i zde žádanou službu.
Call Centra
Stále více organizací ke styku s klientelou používá Call Centra, někdy též zvané jako komunikační centra nebo telekomunikační oddělení služeb zákazníkům. Použitím techniky mystery calling zjišťujeme časovou dosažitelnost, přepojování, kompetentnost odpovědí, firemní styl a další specifické otázky, které zadává jen objednatel služby. I zde již platí evropské normy. Výzkumy prokázaly velký vliv prvního kontaktu na celkovém vnímání společnosti.
Výrobci a dovozci potravin a průmyslového spotřebního zboží
Mystery shopping výrobcům odpoví jak jsou dodržovány interní cenové dohody, zákaznický servis, podmínky prodeje značkového zboží, využívání P-O-P materiálů a reklamních podpůrných akcí a na mnoho dalších okruhů otázek. Výrobce si tak ověřuje image firmy, značky, výrobku (Brand Identity), zjišťuje synergii v komponentech značky a to mnohem přesněji než v běžném kvantitativním, omnibusovém výzkumu.

Seznam oborů, kde se střetává klient či zákazník s personálem, kde se střetávají dobré záměry s nepochopením a lajdáctvím, kde se střetáváte s lepší či horší konkurencí je, nevyčerpatelný. Naše zkušenosti jsou Vám k dispozici. Stačí zavolat.
Těšíme se na Váš zájem.
e-mail: info@defacto.cz